Thursday, September 14, 2006

Listfrenzy

Från Heavenlyaction som vanligt

A is for age:
Alldeles nyblivna 37

B is for booze of choice:
Med hösten i antågande tror jag att en skvätt Talisker efter promenaden kunde vara trevligt


C is for career:
Karriär är för ambitiösa. Jag har ett jobb jag gör för att kunna ha en trevlig fritid

D is for your dad's name:
Bengt

E is for essential items to bring to a party:
En flaska vin? Lite musik? Nej nu vet jag; Fru. När hon fått den minsta lilla gnutta sprit i sig blir hon väldigt lösmynt, ohämmat skarp och rolig

F is for favourite song at the moment:
Wir sind heldens ”Von hier an blind”


G is for favourite game:
Gladius på xlådan, Civ på datorn, kanske TP på bordet

H is for home town:
Lilla pyttiga Gourock

I is for instruments you play:
Inte ett endaste, men Fru spelar för tre

J is for jam or jelly you like:
Lingon, blåbär, hjortron, jordgubb i ingen inbördes ordning sedan farmor dog

K is for kids:
Inte

L is for living arrangements:
Med Fru i en trea (fast i det här landet räknas bara antalet sovrum, så isf en tvåa)

M is for mother's name:
Madeleine

N is for name of your crush:
Fru

O is for overnight hospital stays:
Som barn hade jag ett gäng av diverse orsaker

P is for phobias:
Inga direkta fobier, men har flera saker som jag klarar av men ogillar starkt

Q is for quotes you like:
"Wenn ich Kultur höre, entsichere ich meinen Browning!"

Hanns Johst

R is for relationship that lasted the longest:
Fyra år varav två helt bortkastade

S is for sartorial style:
Stil schmil

T is for time you wake up:
Strax innan sju om det är jag som ansvarar för väckningen, annars när fru lyckas få liv i mig. Eller ofelbart klockan halv åtta om jag är ledig :(

U is for underwear:
Boxers i olika modeller och fabrikat

V is for vegetables you love:
Broccoli, vattenkastanjer, tomater och ärtor går alltid hem

W is for weekend plans:
Åka in till Glasgow med Fru, äta ngnstans kul och gå på bio (utbudet i Greenock är lite begränsat)

X is for x-rays you've had:
Två tror jag; fot- och handled

Y is for yummy food you make:
Ngn sorts fiskröra

Z is for zodiac sign:
Erh vaheterenurå...
...korven?

Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till:
Visalisa kanske?

Ä är för älsklingstrend:
Kan man kalla innedrinkar för trendvätska?

Ö är för en önskan just nu:
Att jag skall orka ta mig ifrån detta jobb och ha mer tid över till sådant där liv som man hör om

0 comments: