Thursday, August 31, 2006

Eftersom jag inget kan komma på själv...

...fortsätter jag att stjäla listor.

1. Namn:
Mina initialer är KEHL

2. Pepp just nu:
Knappast. Käkar antibiotika för första gången på sexton år pga alla halsinfektioners moder.

3. Happening på gång:
Oj. Hade tänkt gå på Nephilim i november men de rövarna ställde in. Skall iofs förmodligen fara hem till Gbg en vända i oktober sådär.

4. Jag älskar:
Fru

5. Jag hatar:
ganska sällan

6. Snyggast just nu:

Fru, vår utsikt och vår definitive collectors edition av Spaced som skeppade i förrgår.

7. Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän:
Ooh, då får jag säga Broo.


8.Om jag kunde skulle jag:
Organisera en ny revolution i USA och framtvinga en demokratisk regim.

9. Het person jag vill känna bättre:

Laurie Anderson. Ja, jag vet att hon föddes 1947, men hon är så djävla skarp och rolig.

10. Katter är:
Små fyrfotapsychon som kan vara otroligt charmiga.

11. Snällast denna vecka:
Ständigt denna fru. Hånda mi vil ha is bortser jag glatt ifrån. :)


12. Person som gör mig engagerad:
Rösten i RSPCAreklamen.

13. Nån jag stör mig på:
Linda djävla Skugge. Mediokritet är geni, lovis! Ensamstående mammor gynnas mest av moderat politik serru. Och feminismen betalar sig inte så som man kunde hoppas.

14. Jag får ont i magen när:
Jag är stressad på jobbet.


15. Jag är rädd för:
George Bush. När killen med fingret på den stora, röda dödsmördarknappen hävdar att GUD™ säger till honom att föra anfallskrig är det dags att börja gräva riktigt djup källare.

16. Främling jag vill lära känna bättre:
Alla dessa trevliga nätmänniskor förstås, men när skulle det bli av?

17. Bekant jag vill pussa på:
Mitt pussbehov är ganska täckt, tackar som frågar. En liten katt eller en valp kanske.

18. Jag pratade senast med:
G och S på jobbet. Smaaaaala S är fyra månader gången visar det sig, men det har hon smugit med och det syns inte alls.

19. Jag läser jämt folks internetdagböcker:
På Helgon ja, bloggplöjer så ofta jag hinner.

20. Just nu är jag:
Trött, ledvärkande och lite yr.

21. Just nu är jag inte:
Hemma, på soffan, sovande.


22. Dömer folk efter utseendet?
Jag har lärt mig den hårda vägen att försöka bemöta folk som individer.

Vännen M och jag var för många år sedan ute och drällde i Ggbg, och kom fulla och glada till Babar. Dörrvakten var välgymmad, solariesolad med blondslingat hår i hästsvans och bar ljusblå jeans till brun skinnjacka. En arketyp dörrvakt för tiden. När vi kom in såg vi att han hade ett fullskrivet a4-block brevid sig, och M frågade ”Är det den nya svenska nyckelromanen eller?”. Döm om vår förvåning när han svarade ”Nej, det är min C-uppsats”. Två hakor träffade golvet innan jag fick fram ”Vad pluggar du?”.
”Religion; jag skriver om scientologernas skolor”.
Vi stapplade upp till baren och väste ”SPRIT”.


23. Är kär?
Som fan.

24. Blir lätt "för stunden-förälskad" i okända på
t ex tåg?
Nej, men tittar mycket på hur folk omkring mig ser ut och beter sig. Har ett stort intresse för folk.


25. När jag ser en snygging:
Tittar jag väl.

26. Jag diggar mest:

Oooh så svårt. Just för stunden är jag hemskt förtjust i VNV Nations ”Fearless”

27. Om jag var döende skulle jag:
Försöka komma åt att göra ngt drastiskt åt världsläget i stil med att skjuta av några politiker eller spränga Nestlés företagsledning i luften.

28. Jag har en hemlig passion för:
Antropologi


29. Jag blir kåt när:
Oh, det är så olika tillfällen, men tex när fru sover på sidan och jag ligger och följer hennes linjer med en fingertopp. Eller på en skakig buss.

30. Hälsning till nån babe:
Hon vet redan.


31. Är du snäll?
Njae. Omtänksam kanske, men inte snäll. Jag gick ett tag omkring och trodde att jag var snäll, men så såg jag ljuset.

32. Är du fåfäng?
Inte alls. Den som känner mig vet.


33. Är du blyg?
Jag var oerhört blyg väldigt länge, men i takt med att jag börjat skita i vad omvärlden tycker om mig har det klingat av.

34. Är du piercad?
Neeeh


35. Är du bestämd?
Vet inte


36. Intressen:
Erh...
Ser mkt film, läser massor, leker med fru, spelar xlåda och leker på datorn, trams.

37. Favoritdricka:
Önskar jag hann gå och fika på FLAVA oftare, för de har anständigt kaffe.


38. Vad gör du just nu?
Är listig.

39. Senaste person du kramade:
Fru imorse.


40. Senaste person du ringde:
Inverclyde Taxi tror jag.

41.Senaste person som ringde dig:

Mamma

42. Hur många speglar finns i det rum du är i?
Räknar man de små backspeglar vissa har på sina datorer kanske ett tiotal.

42. Saknar du någon nu?
Putin, myskissen vi tvangs ge bort.


43. Vad köpte du senast?
Cefalexintabletter på Lloyds Pharmacy.

44. När var du i en affär senast?
Om man inte räknar apoteket var jag inne i en Coop i Gourock strax innan.

45. Vad har du för framtidsplaner?
Att komma bort från Big Blue, och fan vet om jag inte funderar på att lämna kontorsarbete för gott.

46. Vad drack du senast?
En Beechams Flu Plus hot berry fruits upplöst i varmt vatten.

47. Har du stadigt sällskap?
Giftast i hela världen.

48. Vill du ha barn?
Ja och nej. Som ung var jag helt på det klara med att jag ville, men nu tvekar jag.

49. Längtar du till din nästa födelsedag?
Njae, inte så värst. Every day is halloween vetladu.

50. Har du rakat dina ben någon gång?
En gång ja, för att göra min dåvarande glad.

51.Är du sugen på något nu?

Somna i soffan framför en film

52. Hur många hål har du i öronen?
Opiercad var det ju.

53. Född?
I Stockholm som det faller sig.


54. Var bor du?
Lilla söta pyttiga Gourock vid stora förorenade Clydes strand.

55. Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag?
Fyre-fem

56. Hur vill du ha ditt kaffe?

Svart och starkt

57. Använder du hudkräm?
Nej, men kanske en droppe valnötsolja emellanåt.

58. Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n?

Det varierar


59. Vad jobbar du med?
Kontorsslav

60. Vad läste du för språk i skolan?
Svenska, engelska, franska, tyska, latin och grekiska.


61.Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut?

Inte vad jag vet

62. Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand?
Om det diskas brukar det vara jag som gör det.

63.är du miljövänlig?
I det här landet ligger miljövänlighetsribban så lågt.

64. Källsorterar du?
En smula

65. Attraheras du av män med skägg?
Nej, det kan jag inte säga.

67. Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch?
Torka är mesigt.

68. Var brukar du handla dina kläder?
Där jag finner dem. Allt från Marks&Sparks till Hellfire.

69. Tycker du att du är snygg?
Nej, men rätt charmig.


70. Micro-pop eller poppa själv?
Gillar inte popcorn.

71. fredrik lindström, henrik schyffert eller kristian luuk?
Fredrik Lindström alla gånger. Kristian Luuk skulle jag inte ta i med tång.

72. Vad ska man göra i en dusch?

Plantera ris?

73. Är du bra på att laga mat?
Inte direkt, men jag klarade ungkarlsliv i många år utan varken skörbjugg eller matförgiftning.

74. Har du några fobier?
Nej

75. Har du några tvångstankar?

”Måla grannens katt!”

76. Tycker du att du har fin dialekt?
Vet inte riktigt, jag tycks tydligen ha utvecklat en Göteborgska på gamla da’r.


77. Hångel?
Jodå

78. Hur märks det på dig att du är öppensinnad?
På att jag ber alla jag tror är trångsynta att fara åt helvete. Nej jag vet inte, hur märks en sådan sak?


79. Hur märker man av din charm?
När jag håller låda i timtal och inte säger ett skvatt värt att komma ihåg.

80. Var du med i barnens trafikklubb när du var liten?

Ja

81. Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna?
Trolltider

82. Brukar du baka?
Nu är det länge sedan. Bullar brukade jag vara en hejare på.


88. Röstade du i det senaste valet?
Klart man röstar. Mitt problem är att det inget finns att rösta på. Ge mig politiker med patos för fan! Alternativt inför riktiga blankröster så att jag kan markera mitt missnöje.

89. är du nöjd med ditt liv som det är nu?
Nej, jag måste hitta ett annat jobb. Det jag har går ut negativt över mitt privatliv och det kan jag inte tillåta.

90. Är du mytoman?
Nej


91. När hånglade du senast?
Fru

92. När åt du senast?
Lunch för några timmar sedan.

93. Vilken låt lyssnade du senast på?

Martians on the moon med Funker Vogt.

94. Har du sovit i din egen säng inatt?
Ja faktiskt. Sov på soffan när jag var som sämst men har flyttat tillbaka.

95. Har någon annan sovit i din säng inatt?
Ingen kan gissa vem som sov där med mig.


96. Vad tycker du är fint?
Fru, Glencoe (vackert, mäktigt, överväldigande), solglitter till havs, snö på bergstoppar, en häst som sträcker ut ordentligt, att ligga med slutna ögon i en hängmatta och höra vinden i trädkronorna ovanför, ett pipeband i full uniform med kilt och glengarr
y som spelar vackert och kan marschera i takt.


97. Vad tycker du är äckligt?
Att tvinga sin vilja på andra. Det finns inget vidrigare brott.

98. Vem fick du senast sms från?
G på jobbet.

99. Har du pengar på mobilen?
Nej, en bild på Putin.

2 comments:

Anonymous said...

Nu är jag ganska glad igen, när jag läst dina roliga svar i fylleritesten. Å så är jag lite avis på att du verkar ha en så lovely fru. Jag vill också ha en fin fru.

Roligaste svaret (i hård konkurrens) var lätt:
35. Är du bestämd?
Vet inte

haha!

Cirkux said...

Loveligare fru finns faktiskt inte, men om kloningstekniken går raskt framåt unnar jag dig gärna en likadan. :)
Får jag sedan göra lite mer reklam för henne har hon själv fyllt i samma lista i sin HelgonDB (whatthebutlersaw heter hon där).