Friday, August 18, 2006

Listig gotik

Heavenlyaction föregångare på denna lista, och målet är att skryta med sin gothness.

Det går väl sådär dessvärre.

1. Vilket kön anser du att du har:
Genusdefinitioner är så nittonhundratal, men men fru kallar mig för sin man

2. När föddes du (i mörkret):
Mörker och mörker, men jag föddes under den überdjävliga höststormen -69, det kan väl räknas för ngt. Annars kan jag ju skryta med att jag började lyssna på Sisters redan 1983. Räknar man istället från när jag börj
ade gå i lång svart rock och ha underliga frisyrer är det först fyra år senare.

3. Vem är din nemesis:
CSN, värre än allt Tengil, Vlad och Voldemort skulle kunnat komma på tillsammans på en brainstormingsession på syra.


4. Vilken är din favorit-Sisterslåt:

Länge skulle det nog ha varit Afterhours, men nu är det No time to cry t
ror jag. Eller covern på Jolene.

5. Nämn tre band INGEN har hört talas om som finns i din playlist:
Att ingen skulle känna till ens musik nuförtiden är rätt osannolikt, men mindre kända är t.ex.


Ledernacken (tramsig neue deutsche welle)
Crawling Chaos (roligt med lite punkbett, slä
ppte såvitt jag kunnat utröna en enda singel på factory)
Dom Dummaste (ingen verkar minnas "Dom Knarkar" och "Henning i sin presenning" längre)
Skulle också vilja slå ett slag för Breakbeat Era, I-F och Hammell on trial

NEJ, nu vet jag! PDQ Bach, Professor Peter Schickeles skapelse, har ingen djävel hört talas om utom fantastiska fru som frälste mig

6. Varför är det synd om dig:
Jag arbetar för Big Blue, nuff said.


7. Hur länge har du gått på socialbidrag:
Som så många andra har jag haft en period, detta var mitt under brinnande nittiotal

8. Vem träffar Andrew Eldritch när han d
ör:
Tja, med tanke på att han delar in världen i Us, Them and People I don’t talk to är väl chansen iaf rätt stor att han skulle möta folk han inte gillar om det fanns ett liv
efter döden. Annars får jag säga maskar

9. Hur många gånger har du varit i London:
Vet inte på rak arm, men det beror på att vi tillbrin
gade somrarna i Kent i flera år när jag var liten, så vi åkte in till London då och då

10. Vilken är din favoritdrog:

Om man undantar safe alternativ som musik, se
x osv är det tveklöst hallucinogener. Fast jag knarkar som andra åker på charter; en gång om året om det blir tillfälle

11. Hur många låtar finns på din playlist:
Jaysus, hur skall jag veta det? Har runt fyratusen låtar i min mp3
spelare

12. Nämn tre obskyra filmer du sett:
As blue horses En georgisk komisk horrorsemistumfilm
Konsten att vara man
Kommer ngn ihåg
den?
Dr. Caligaris kabinett
Såg första gången på
hagabion, en visning arrangerad av Freddie Wadling, som också ackompanjerade på billig Casiosynth

13. Vad minns du från 1983:
Att jag hörde Sisters för första gången, att jag lyssnade mkt på Kraftwerk, att livet var rätt mkt piss som nybliven tonåring


14. Vilket är det bästa band du har sett på WGT:
Inte ett endaste ett har jag sett. Och det står jag för


15. Hur många sällskapar du med just nu:

Så gift, så gift som allra helst. Ganska ogotiskt trodde jag,
men vännerna J&K visade hur fel jag hade

16. Piercings:
Nah

17. Tatueringar:

Inte det heller, det känns så nittiotal

18. Andra kroppsmodifikationer:
Enstaka ärr man dragit på sig genom livet


19. Hur undviker du solljuset:
Jag bärs i bärstol ut till bärstället

20. Vilken är din favoritsvartafärg:
Black isle-mönstret i min svarta kilt (det är inte jag på bilden och jag har inte köpt ngn jacka till kilten). Mer emo än got kanske att det dyraste plagg jag någonsin ägt är en plisserad kjol...


21. När kliver du upp ur din kista:
Jag väcks från de döda var morgon av fru

22. Hur mycket hårspray går åt till ditt hår:
Här måste jag instämma med Heavenlyaction; Touperat hår är såååå 1985....

24. Vad hände med 23:
R23? Assemblage 23? 23 som i Illuminatus? *nynnar på Welle Erdballs 23*
Eller menas kanske 23 som i kromosomernas antal på de flesta?

25. Favoritdjur:
Fluffiga

26. Vad (om något) dricker du mer än blod:
Skulle inte falla mig in att dricka blod eftersom jag vet hur precis hur dumt det vore. Gillar kaffe, cola, vatten, pepparmyntste och lapsang, kanske en skvätt Talisker eller lite rödtjut då och då

27. När upptäckte du att du var bisexuell:
Har sparat på den upptäckten. Men det gulligaste försök att pejla min läggning jag varit med om stod en gammal kollega för; ”Du E, du håller på med tjejer och sånt va?”

28. Om du hade Andrew Eldritchs plånbok, var skulle du då först handla:
Jag skulle sälja den på ebay för att få ihop lite stålars till dödsknark förstås. Eller var det pengar i pluskan? Då djävlar skulle jag börja med att köpa nya kritstrecksrandiga spenderbyxor

29. Andi Sexgang/ Sex Gang Children:
Ingen aning

30. Alien Sex Fiend/Rosetta Stone
Alien sex fiend tyckte jag däremot om redan då det begav sig (blöjgoter gå hem), och jag har julsingeln ”Stuff the turkey” på färgglad vinyl. Fnittrar fortfarande barnsligt åt "Drive my rocket up Uranus"

31. Kajal/Eyeliner:
Sminkar mig aldrig själv numer, fast fru gillar att ha mig som sminkdocka

32. Hur ofta besöker du kyrkogården:
Jag har bott vid både östra- och västra kyrkogården i Gbg, och bägge lämpar sig utmärkt för promenader. Dessutom går jag flera ggr/vecka förbi Gourocks kyrkogård som har många roliga gravar, allt från bronsängel i äkta plast till en stämgaffel i polerad granit

Sedan vill jag inte undanhålla er alla en underhållande händelse ur levande livet. David Lynch kunde inte ha hittat på bättre än domaren med de mystiska dvärgarna:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/5261856.stm

2 comments:

Anonymous said...

I love kilt. Jag tycker att det är välinvesterade pengar, oavsett vad den kostade.

Cirkux said...

Är själv väldigt förtjust, och den trotsallt handsydd efter mina mått i sju meter ylletyg, så min lilla kjol är tung, varm och alltigenom cool. :)