Saturday, May 05, 2007

Fru är typ finast ba

Igår var det en strålande solig majfredag och efter jobbet gick vi genom parken - fru poserade tålmodigt i en stor rhododendronbuske (lätt att börja stava till, svårt att sluta) tack vare mitt hemliga knep för att få mitt objekt att slappna av - till den pyttelilla lyxgodisaffären på Kempock Street.
Där köpte vi varsin liten bägare glass (mintchoc och bannoffee i mitt fall) som avnjöts nere vid vattnet under intensiv psykoanalys av hela karaktärsgalleriet i muminböckerna.
På hemvägen gick vi till det nyaste kinesiska hålet i väggen på Shore Street och köpte en stor låda med tre olika rätter + soppa och fried rice för en relativt liten peng och när vi väl lyckats ta oss hem (min syreupptagningsförmåga är lite kass såhär efter bronkiten) satte vi prompt i oss nästan alltihop framför två gamla avsnitt av Third rock from the sun, varpå jag lika prompt somnade på soffan.
En fin fredagskväll alltså för ett par med medelålder på horisonten (och den fräschaste takeaway jag ätit sedan vi flyttade hit).

Parklife


Rhondondondondron överallt

Fru

4 comments:

Anonymous said...

Lovely, jag vill gifta mig med både dig och din fru. Ni verkar så mysiga! Fick glada vårkänslor bara av att läsa om er myskväll!

Cirkux said...

Äsch så du säger :)

Kittin said...

Får jag också gifta mig med er?

Cirkux said...

Vi må vara monogama men när vi köpt vår stora gård på landet kan vi leva någon sorts storfamiljsliv kanske?