Tuesday, March 20, 2007

Kallt men vårigt

Följde Fru till gymmet igår och gick sedan och handlade varvid jag inte kunde låta bli att ta en liten sväng ner till Greenocks hamn och plåta.

Första bilden är tagen inne på Stora Blå-campus och visar den lilla bäcken som rinner längs inverkipvägen just som den passerar vad jag tror är ett körsbärsträd

Här ser vi istället Waterfronts sporthall med gym, simning och vattenrutschkanan synlig i bortre ändan. Ett löst rykte säger att man får passa på hur man landar eftersom ens badklädnad lätt förvandlas till en ofrivillig stringmodell vid re-entry

Hamnen med tjusig bakgrund av högländer (ett av bergen ni skymtar skall vara Ben Lomond – den sydligaste av the munros)

Ett litet eye-of-god-ögonblick på tillbakavägen från affären. Det ser ut som att träningsanläggningen är utvald på något vis. Eller möjligen parkeringen utanför soffbutiken strax bakom.

Bing kan ni vara själva

Åter i kära lilla Gourock

1 comments:

Översättarhelena said...

Haha, har du haft den där lilla diagonala bannern länge? Jag såg den först nu. Hemskt rolig, om jag får säga min mening :)