Wednesday, March 14, 2007

Fiffig ånyo

Fru har kläckt följande (direkt citerat med benäget tillstånd ur hennes DB på Helgon):

Heavenlyaction
ondgör sig över människor som inte tycker vi ska ha Valentines, internationella kvinnodagen etc med motiveringen A: det borde man tänka på varje dag eller B: för att JAG skiter i det - vilket gav mig en idé:

Varför finns ingen International Misc.-day? En dag som är gemensam, men där man väljer själv vad man vill högtidlighålla. En dag för alla oss som inte känner oss träffade av fars dag eller Valentines eller Kristi Himmelfärd.

Älskling och jag högtidlighåller International Talk Like a Pirate-day, Newtons Födelsedag och Pi-day - så visst finns det icke-traditionella dagar därute - men vore det inte käckt med en dag där ämnet är självvalt?

Arbetsplatser slår av på dress code etc och affärerna har ingen _aning_ om vad de ska hålla i lager inför International Misc.-day, så att de inte kan slå mynt av den:

Någon kanske har StarTrek-dräkt, någon annan firar dagen med att baka struvor - en tredje person kommer till jobbet i sina älskade fetisch-kläder medan en fjärde tar ut semester och slänger alla oviktiga kvitton från det förra fiskala året. Själv skulle jag kanske fira den med att gå på Zoo, eller åka vattenruschkana - men nästa år gör jag något annat, som att fira Odödliga Filmskurkar.

Tänk vilka intressanta hymner som kunde skrivas för International Misc.-day!

0 comments: