Tuesday, February 05, 2008

Senaste nytt fraan sydkusten

Det aer fint haer. Nedan lite foton fraan en promenad jag tog haeromdagen i vaar del av staden (West Cliff for life yo). Kan ocksaa beraetta att jag har en jobbintervju paa torsdag saa haall alla tummar ni kan foer det vore djaevligt skoent att ha ett jobb igen (snart fyra veckor som hemmaman). Watch this space foer uppdatering och snart en bildblogg fraan vaar foertjusande trevliga strandpromenad i loerdags. Om Patrik laeser faar han gaerna hoera av sig foer jag lyckas inte naa honom paa telefon och vi har som sagt inte naet hemma.


Det gamla klostret i slutet av vaar gata

Ett gammalt badhotell omgjort till laegenheter

Husen laengst ut paa klippan

Hamnen med *boo* East Cliff i bakgrunden

Tvaavaanings cottage med takterass i lugnt laege, bara £149000

Tjusiga Spencer Square, i ett av husen i bakgrunden bodde Vincent van G medan han undervisade vid en konstskola i naerheten

Det nedlagda motormuseet aer vackert belaeget

Kaernkraftverk i motljus


3 comments:

Gurre said...

Lycka till i morgon. Jag håller alla två tummar jag har.

Anonymous said...

Kärnkraftverk i motljus… det är då dom är som vackrast. Poetiskt på ngt vis.

Tummar hålles, och bara så du vet håller jag andan samtidigt.

Yay för er! :)
Ni är långt bort men det är trefligt att läsa om edra eskapader.

När man håller andan får man äfven lite löjligt språkbruk – det står att läsa i bondepraktikan.

Anonymous said...

Snygga bilder! O var lugn, jag ghör av mig under helgen, det var redan planerat.

Ha det! /P