Tuesday, February 20, 2007

Genus, schmenus

När vi träffades första gången trodde Fru att jag nog var gay, eftersom jag inte svarade på att hon flirtade med mig. Jag fick senare förklarat att anledningen till att jag pratade nästan uteslutande med henne på hela kvällen var att jag tyckte att hon var fantastisk men att jag helt enkelt är för trög för att fatta när jag blir flirtad med om jag själv är intresserad.

Nu finns det plötsligt väldigt vetenskaplig forskning som talar för hennes tolkning en smula (listan stulen från Kittin):

Min kvinnliga sida:
[ ]Köpt en hårfön?
[ ] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[x] Pratat känslor?
[ ] Tänkt på att matcha mina kläder?
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?
[x] Funderat på namn åt mina barn?
[x] Insett storheten hos Barbra Streisand?
[ ] Druckit Cosmopolitan?
[x] Sett ett avsnitt av ”Sex and the city”?
[x] Sett två avsnitt av ”Sex and the city”?
[x] Känt mig sugen på en kopp te?
[ ] Känt glädje över att få blommor i present ?
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[ ] Blivit arg utan anledning?
[x] Brytt mig om H&M:s val av modell? (blev jätteglad åt Gary Oldman minns jag)
[x] Pratat skvaller?
[ ] Varit arg/sur utan att tala om det?
[x] Kramat en kille?
[ ] Dansat? (nästan aldrig)

Totalt: 13 poäng

Min manliga sida:
[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?
[x] Ätit en blodig stek?
[x] Läst en biltidning? (det fanns inget annat på den toaletten)
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[x] Skött grillen under en grillfest?
[x] Läst en bok av Jan Guillou?
[ ] Läst ett nummer av slitz? (ett kryss bara om det räknas att jag läste den utmärkta musiktidningen Slitz innan paret Drougge tog över och gjorde tuttmagasin av den)
[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[ ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna? (har sett Die Hard - stor fan av både Jeremy Irons och Alan Rickman - men skulle hellre se åtta timmar anslagstavlan än en boxningsfilm)
[x] Diskuterat bröst?
[x] Gjort lumpen?
[x] Läst nick hornby? (bara High Fidelity, jag lovar)
[ ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?
[ ]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?
[x] Lagat någonting på egen hand?
[ ] Skrikit ”kom igen nu gubbar” på en fotbollsplan?
[ ] Tävlat i att dricka öl?
Totalt: 13 poäng.

1 comments:

Översättarhelena said...

Var det inte så att Slitz var musiktidning även på paret Drougges tid men blev tuttidning när fru Drougge drog sig ur och herr Drougge blev ensam kvar? Fast det är möjligt att jag minns fel.