Tuesday, October 21, 2008

(fortsatt) Nervööööös

Med ingen framförhållning alls ringde igår eftermiddag en rekryterare och ville att jag skall komma på intervju i London idag för ett jobb som verkar spännande. Aaargh jag dör.




Uppdatering:
Som det skulle visa sig dog jag inte alls. Jag mötte den trevliga rekryterardamen i lobbybaren på Kings Way hotel i Camden, och hon tyckte jag passade så bra som allra helst för jobbet. Nu återstår bara att övertyga själva företaget om den saken. I och för detta skickade hon hem mig med en lätt omarbetning av min CV i hemläxa, något som måste bli klart ikväll för att hon skall kunna pusha för en telefonintervju för mig imorgon. Eeeeek.
Om de gillar mig på telefon kan jag bli en av två eller tre som får komma på riktig intervju på plats med marknadschef, avdelningschef och teamleader. De lägger tydligen väldigt stor vikt vid att anställa rätt personer och nästan ingen lämnar företaget när de väl är anställda. Villkoren låter ok (rullande sexveckors skiftschema); man får både pension, bonus och fringisar; lönen är sisådär £6K mer om året än jag hade på Pfizer; och de har utmärkta karriärmöjligheter internt. Snälla ni håll tummarna!

3 comments:

Gurre said...

Lycka till!

Unknown said...

Här hålls det tummar så det står härliga till, ska du veta! :-)

chall said...

tummar halls i massor. Manga krmar till det :)