Wednesday, April 04, 2007

Nyfikat

Får tillägga att allt inte var sorg och elände med Sverigeresan.
Eftersom jag var så tidig ut till Kviberg fördrev jag lite tid på ett trevligt fik; Konditori Nice alldeles nära stora kvibergsrondellen.
Den förtjusande trevlige innehavaren bakade egna tolkningar av svenska fikaklassiker och bryggde väldigt gott kaffe. Jag tog en av hans kanelbullar i wienerdeg och blev glatt överraskad, men där fanns mycket annat roligt för den som hade mer tid att botanisera.


Anbefalles varmt till allmänheten (som ni kanske minns är Fru numer "Alla" och jag "Folket" så för att ni inte skall stå lottlösa tänkte jag utnämna er kära läsare till Allmänheten).

2 comments:

Anonymous said...

Eftersom Folket är taget antar jag att Allmänheten är att nöja sig med :)

Annars är ju Ingen eller Någon kända pronomen (?) från devisen "Ingen vill göra det som Alla tyckte men det slutade med att Någon gjorde det" eller hur den nu går... du vet säkert vad jag menar i alla fall?

Översättarhelena said...

Det där ser ut som ett fik man borde besöka nån gång! Man kan bli så trött på alla latteställen.