Friday, November 07, 2008

A two horse race

Rekryteraren för jobbet på Inmarsat ringde just och berättade att de var väldigt nöjda med min intervju och att det i princip står mellan mig och en till. Kul att de gillade mig förstås, men det här med 50% chans vet jag vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till om jag skall vara ärlig.

På bilden är det av ngn anledning tre hästar men ni förstår vad som menas

Och apropå hästar och tävlan skall någon galning arrangera chariot racing á la Ben Hur i the Millennium Dome, numer The O2 Millennium Dome. Med en budget på £15 millioner skall det tydligen bli en spektakulär jättetillställning av Cecil B DeMille-proportioner. Förlåt en yngling, men finns det verkligen en marknad för den typen av spektakel idag och är det inte ganska farligt för både hästar och kuskar att fara runt med en tvåhjulig romersk bigae i en stor ring med andra ekipage som trängs?

0 comments: