Thursday, August 16, 2007

Döv och trött men glad

Klockan tjugo i åtta imorse kom vännen A och jag tillbaka från en 21timmars utflykt till Manchester där vi på Manchester Academy såg Skinny Puppy avsluta sin Europaturné. Väl värt tio timmars bussresa!

Den improviserade minnesplatsen för Tony Wilson utanför huset där The Hacienda brukade ligga

BBC Manchester har inte hunnit ta bort Tony från sin vägg ännu

Otto von Schirach med flickvän

Mycket grimaser för pengarna var det med Otto

Nivek Ogre i fin form

Hela gänget samlat

Tjoho

För en mer utförlig rescension ber jag att få hänvisa till Hemmingsons blog från spelningen i London där låtlistan var i princip densamma, förutom att vi hade Social Deception och Testure som extranummer.

2 comments:

Anonymous said...

Du blev också döv? Fy satan vad högt dom spelade! Jag hade hellre sett Testure och Social Deception som extranummer om jag ska vara helt ärlig. Testure är för bra för att inte vara standard i setlistan!

(tack för länkningen!)

Karin said...

Skinny! Att de fortfarande finns. Jag trodde hälften av dem knarkade ihjäl sig under slutet av 90-talet. Tack för den trippen nedför minnesgatan.