Tuesday, January 23, 2007

Hej mitt vinterland...

...falsksjöng jag förra veckan. Fem semesterdagar låg outtagna sedan 2006 och behövde användas innan februarii slut, så jag lyckades vara ledig den vecka då det stormade och hade sig nästan varje dag. Delar av lilla Gourock var avstängda eftersom det skiffer de envisas med att ha på taken (lustigt nog finns det inte längre några skifferbrott kvar i landet utan allt får importeras) blåste ner i drivor och krossade bilrutor och annat var det kom åt. Hursom, det var ganska skönt att ligga på soffan och glo på film medan regn, hagel och snö turades om att piska mot rutan. Några klara timmar blev det dock och under en av dem i tordags (dagen efter snöstormen) tog jag bilden nedan från vårt vardagsrumsfönster. Så nu vet ni hur vår utsikt ter sig när det nederbördat kallt.Bergen tvärsöver räknas inte till högländerna men kan ju vara fina för det. Även vi låglandsskottar kan få yvas en smula över naturen häromkring. Och till den som tycker att jag tjatar om hur fint vi bor säger jag bara "Som om dina badbyxor var så mycket snyggare!".

0 comments: