Monday, March 31, 2008

Die partei hat immer recht

Glada nyheter! Inte de vidriga lägenheter vi tvangs betitta i lördags (mer därom på Frubloggen), och inte heller att Fru slapp lindrigt ifrån den sparkade kollegans grundlösa anklagelser om att hela kontoret som en man hade mobbat henne. Nej, jag är nu äntligen med jobb. På onsdag börjar jag på Pfizers support och det ser jag fram emot. Tyvärr blir det rullande skift med nattjobb var tredje vecka, men vadfan, det är en början och det innebär att vi äntligen får råd att flytta. Har vi riktig tur kan vi få den fina nyrenoverade gamla lägenheten i fyra plan på Bellevue road. Håll tummarna alla! Calloo-callay och allt det där. Nu djävlar skall vi fira med en takeout!

2 comments:

Unknown said...

Arbetarliga gratulationer, kamrat!

chall said...

Grattis!! Vad skönt att få ett jobb.... något jag hoppas att jag sas "follow suit " med :)

kan inte läsa Frus blogg från jobbet (inte för att jag skulle surfa privat på jobbtid men ändå...) men jag är glad om ni hittat en lgh.

Hoppas take out var lyckat!!