Wednesday, July 19, 2006

Long time no inspiration

Blev utmanad av Heavenly action (http://heavenlyaction.blogg.se/) och jag är minsann inte den som bangar för att göra ngt annat än att arbeta, så here goes:

Fem saker i min frys:

1. Min kära hustrus isglasspinnar (jag har redan ätit upp mina strutar i denna hemskklibbiga värme).

2. En stor plastburk med vad jag misstänker kan vara scottish broth, en sorts klar skotsk ärtsoppsvariant.

3. Broccoli, babymorötter, blomkål med broccoli och babymorötter, och de brysselsprutor som bara jag gillar.


4. En annan plastburk som vi inte vet vad den innehåller, i själva verket vet vi inte ens när eller hur den kom dit. Den verkar ha vuxit lite.

5. Den sista resten av
Mackies goda honungsglass.






Fem saker i min garderob:

1. Damm – vi är hopplösa och städar sällan det som inte syns

2. En massa galgar av olika modell och fabrikat


3. I det lilla facket i mitten högst upp har vi enorma mängder papper, allt från gamla brev till julklappspapper och betalda räkningar.

4. Min ryggsäck och flera par skor och kängor – däribland mina tjusiga New Rocks som ser ut som på bilden fast med röda sköldar.

5. De kläder jag använder minst


Fem saker i min bil:

Bil är för folk med körkort, men om jag hade så...

1. En bilstereo som tar mp3skivor - tvunget.

2. Plats för en stor hund.

3. God ackustik för stämsjungande av Kraftwerks Autobahn.

4. En liten ecolibakterie hängande från backspegeln.


5. Backluckan full med ”kanvarabraattha”-grejer som filtar, picknicktallrikar, gaffatejp, handfängsel och hushållsrullar.






Femton saker i min handväska just nu:

Början av listan i princip stulen rätt av från Heavenly Action


1. Plånbok.

2. Min älskade 20gigs Mp3-spelare.

3. Mobil.

4. Block och pennor.

5. Nyckelknippa.

6. Plåster, tejp, lim, huvudvärkstabletter.

7. En obetald räkning jag skall fixa idag.

8. Kaizers Orchestra ”ompa til du dör” på nyfådd cd.

9. Kalle Anka-kortlek.

10. Piprensare.

11. Två paket W.Ø. Larsens ”Simply Unique”.

12. Anthony Holdens ”Big deal” i pocketutgåva.

13. En utskrift av min kusins mail med bruksanvisningarna för de lite egna kameror han just skickat oss.

14. En polka cane från i julas.

15. Kort på gamle Putin, vår saknade katt.



Mitt utmanande får nog bli annorstädes, men här i bloggland vill jag iaf passa på att kasta handsken framför Visalisas fötter.

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Översättarhelena said...

En massa galgar ... Det låter intressant. Kan du utveckla det lite kanske?

Cirkux said...

Jo däri vilar en historia. En ganska ointressant förvisso, men då frun nu frågar. Förutom det fåtal galgar som följt med från hemlandet av såväl statsverks-, gammallogotypig åhléns- som Holmens Herr-typ har vi ett flertal inhemska från Tesco och andra generöst sinnade affärsidkare.

Att jag sedan föredrar att ha mina rena skjortor liggande på en pall i sovrummet tills jag måste stryka en av dem har egentligen inget med galgarna att göra.

Vår franska tolvmanna 1600talsgalge med centralpelare i granit har vi låtit göra om till ett fågelbad som pryder vår back garden.

Cirkux said...

FRUN, jag skrev frun istf du. Se där hur detta otäcka meme (vad är den svenska termen?) har smugit sig på! Nu gäller att vara dubbelt vaksam framgent...